5 jaar gr8 agency. Een toost op een masterclass change management

Een blog van Berry van Nes – Firestarter and owner gr8 agency

Dit jaar bestaan we 5 jaar als contentmarketing bureau. 5 jaar. Ze zijn voorbijgevlogen. Misschien wel omdat er in die 5 jaar zo ontzettend veel is veranderd. Dat geldt waarschijnlijk voor elke ondernemer&onderneming. Covid duwde ons allemaal in een modus van verandering en aanpassing. Of je nu wilde of niet, het werd een masterclass change management. In ijltempo. Ook wij ondervonden onze uitdagingen op het gebied van personele bezetting, op nieuwe processen, nieuwe manieren van samenwerken en op wat we nu echt belangrijk vinden in het werk en leven. Natuurlijk zijn de effecten van Covid voor veel bedrijven niet positief geweest. Maar voor gr8 is het eindresultaat een bureau met een groter aanpassingsvermogen, dat beter in is staat om in te spelen op wat er in de wereld gebeurt. En met een ‘product’, contentmarketing, dat onmisbaar is geworden voor het bouwen en onderhouden van een connectie met publieksgroepen: de mensen die er voor jou toe doen.

Covid maakte het belang van contentmarketing zichtbaar
In een tijd van onzekerheid en verandering is er juist behoefte aan zekerheid. Aan een vast baken. Een vertrouwd gezicht. Een merk waarop je kunt rekenen. Merken die hun zaken goed voor elkaar hadden, waren zo’n vast baken, ook tijdens en na de Covid pandemie. Zij gaven hun publiek dat o zo belangrijke vertrouwde, bekende gevoel. Zij hielden de connectie overeind, wat er ook gebeurde. Hoe en waarom?

  1. Met een goede merkstrategie weet je waar jouw merk voor staat en gaat. Wat je unieke plek in de markt is en waarmee je het verschil maakt. Dat geeft je houvast in je communicatie. Je blijft koers houden. En dat kun je vooral in een turbulente tijd heel goed gebruiken. Niet alleen voor je eigen organisatie, vooral ook voor de buitenwereld.
  2. Contentmarketing werkt vanuit een heel duidelijk vertrekpunt: hoe ben je relevant voor je publiek? Hoe ben je van betekenis en speel je in op de interesses van de mensen die je wilt bereiken? Dat gaat verder dan een commerciële advertentie of semi-grappige social media inhaker. Door je goed te verdiepen in je publiek, kun je een veel hechtere band opbouwen dan je concurrent die aan de oppervlakte blijft.
  3. Contentmarketing zorgt voor continue aanwezigheid op meerdere kanalen. Je bent altijd waar je publiek is. Je staat altijd aan. Net als je publiek. Dat is ook de reden dat veel organisaties hun contentmarketing uitbesteden. Of dat zouden moeten doen. Van een contentmarketing bureau kun je continue aanwezigheid eisen en ben je niet afhankelijk van de bezetting op je marketingafdeling.
  4. Inspireer, entertain, informeer. Maar doe het op zo’n manier dat jouw publiek erdoor aangetrokken wordt. Onderscheidend en impactvol. Onlosmakelijk verbonden aan het DNA van jouw merk. Zo kun je ook sneller inspelen op actualiteit en de race om aandacht winnen van je concurrent. Simpelweg omdat jij weet waarmee jij de connectie met je publiek maakt.

    Omarm verandering
    De afgelopen jaren waren een tijdperk van verandering. En kijkend naar wat er op dit moment in de wereld gaande is, blijft dat voorlopig nog wel even zo. Dus denk eens aan het volgende cliché: het is niet de grootste of sterkste die wint. Maar degene die zich het beste kan aanpassen aan verandering. Mijn pleidooi om aan de slag te gaan met contentmarketing hoef ik verder niet meer te onderstrepen denk ik.

    Ik ben iedereen die een rol heeft gespeeld in de afgelopen 5 jaar ontzettend dankbaar. Collega’s, oud-collega’s, klanten, fotografen, filmmakers, designers en alle andere partners. Dank voor jullie bijdrage. It’s a gr8 ride together.

    Dan naar het nu. Ik ben ontzettend trots op het team dat er nu staat. Collega’s die vanuit plezier, kennis en aanstekelijke energie elke dag weer aan de slag gaan om samen te leren, groeien en presteren. Een team waarmee we elke verandering en uitdaging de baas kunnen. En waarmee we organisaties kunnen helpen om ook hun connectie met hun publieksgroepen veel steviger te maken. Zodat ook die een storm kunnen doorstaan. Op naar de volgende 5 jaar ‘Great brands tell gr8 stories’!

    Berry

Nieuwste berichten

Hoe ziet jouw LinkedIn profiel eruit? Staat alles feitelijk omschreven of houd je ook rekening met waar je doelgroep mogelijk op zoekt? Vanmorgen was er een drukbezochte Meet & Eat over ‘Online & Offline presenteren’. Serge Caljouw van Pointly beschrijft het als outside-in in plaats van inside-out je profiel invullen. Verplaats je in de lezer.Slechts 3% van alle LinkedIn gebruikers >
Op 18 oktober is de uitreiking van de Breda Startup Award aan één van de vijf kansrijke finalisten. Een interview hieronder (BredaNu) met Peter Brouwers op de campus schetst een goed beeld van wat men morgen kan verwachten. Kadans Science Partner is sponsor van Breda Startup. De campus nodigt de winnende partij dan ook graag >