Sander van Studio LocoMoto (Blushuis): “Al sinds het begin van Studio LocoMoto zijn wij erg geïnteresseerd in virtual reality (VR). VR is de techniek waarmee je via een bril/headset een virtuele ruimte kunt betreden, erin rond kunt lopen en door middel van controllers zelfs interactie met de digitale omgeving kunt hebben. Zo was een van onze eerste opdrachten een VR-experience voor het Radboudumc om investeerders alvast een kijkje te geven in de ‘patiëntenkamer van de toekomst’ die toentertijd nog ontwikkeld moest worden. Daarna hebben wij nog een aantal virtuele ervaringen voor verschillende klanten mogen maken.”
“Afgelopen week hebben wij onze buren van Atelier2 architecten kennis laten maken met virtual reality en mochten ze een dagje onze VR-bril lenen. Die hebben ze aangesloten aan hun 3D-software en konden vervolgens met de bril door hun eigen ontworpen gebouwen ‘wandelen’.”.
“Het mooie van deze techniek is dat vooral de schaal van de virtuele ruimte erg realistisch aanvoelt, alsof je er ook daadwerkelijk bent. Zo konden de architecten ook de stand van de zon in VR aanpassen om bijvoorbeeld een idee te krijgen van het licht in de ochtend of de avond, maar ook het weer beïnvloeden om het gebouw in een hele andere setting/sfeer te bekijken. Ze waren erg enthousiast over deze ervaring en zagen meteen de potentie van VR als een handig hulpmiddel om de ontwerpen van dichtbij te kunnen bekijken, maar ook om aan hun opdrachtgevers een realistische impressie te geven. De volgende dag hebben ze daarom ook meteen een eigen VR-bril aangeschaft.”
Triple O Campus
Reduitlaan 33
4814 DC Breda