Een dag bij… Think Yellow

Elke week in de zomer loopt Community Manager Saskia een dag stage bij een bedrijf op de Triple O Campus.

Tijd voor alweer de vierde stage! Het is vanalles wat geweest de laatste weken. Van film, naar grafisch ontwerp, naar doing good naar… een allround marketing bureau! Een van de grootste van de campus, namelijk Think Yellow! Sinds een paar jaar gevestigd in het Merkhuis, met nog een tweede kantoor in Den Haag. Met een breed scala aan diensten die ze aanbieden aan mooie opdrachtgevers. Leuk weetje: Think Yellow heeft ook het logo van de Triple O Campus ontworpen! (waar we echt enorm blij mee zijn)

Ik mag deze dag meelopen met Anouk de Jong, teamlead Social Media. Ik krijg een uitgebreide presentatie over wat Think Yellow allemaal doet. Ik had al een goed beeld, maar nu duiken we er echt even in, met name de Social Media kant. Daarover later meer.

Ik zit namelijk ook nog even samen met Jurriaan de Reu, Head of Digital Marketing. Ik krijg een haarfijne uitleg over het soort klanten, opdrachten en het accountmanagement dat ze nastreven. Think Yellow heeft alle disciplines in huis; van strategie tot creatie tot activatie. Think Yellow kan ook krachten intern plaatsen, zodat iemand volledig integreert bij het bedrijf. Andersom staan de deuren ook open: klanten zijn ook op hun prachtige kantoor welkom om een dag te werken.

Jurriaan vertelt ook hoe belangrijk het is om de klantvraag echt te doorgronden, dat je soms tegen je klant in moet gaan voor het allerbeste resultaat. Ik hoor voor het eerst over ‘Customer Intimacy’, waar volop wordt ingezet. Werken aan die waardevolle relatie met je klant en periodiek stilstaan bij de samenwerking, of iedereen nog tevreden is of dat er iets beter/anders kan. Iets om een voorbeeld aan te nemen! Het resulteert in klanten die jaren bij ze blijven. Een greep uit de mooie opdrachtgevers: ING, Royal Delft, WTC Schiphol en Randstad.

Het valt me op dat Think Yellow ook enorm inzet op kennisdeling: ze organiseren regelmatig Yellow Talks waarbij iedereen welkom is die zin heeft in een portie kennis en inspiratie. En dat is nog los van de interne kennisevents. Op 24 augustus staat een Yellow Talk over Google Analytics 4 gepland.

Maar goed. Social Media. Een vak apart natuurlijk dat alsmaar belangrijker wordt en veruit onmisbaar. Dat weet Think Yellow maar al te goed, dus mag ik gaan brainstormen over een onderscheidende videocampagne om het bedrijf verder neer te zetten als pro in dit vakgebied. Hoe bereik je die Marketing Manager? Welke boodschap heb je? Nog belangrijker, wat is de behoefte van je doelgroep en waar zit de match met jouw boodschap? Campagnes als deze worden voor de klant in een ‘social playbook’ gegoten zodat men, heel belangrijk, structuur heeft (en houdt) in de uitvoering.

Kennis van al die social kanalen is natuurlijk ruim aanwezig. Ook van de allernieuwste. Bijvoorbeeld TikTok dat haar entree duidelijk heeft gemaakt, waarvan Anouk nu alles weet. Potentiรซle kanalen als Telegram, Threads en the Box worden in de gaten gehouden. Tel daar influencer marketing en AI bij op en je bent met dit bureau voorbereid op de toekomst!

Dank Think Yellow voor deze toffe dag!
Saskia

Je ziet hieronder een paar mooie beelden van hun werk:

Nieuwste berichten

Wat een fantastische middag! Maar liefst 400 studenten vanuit de technische opleidingen aan Avans Hogeschool kwamen eind augustus naar de campus als onderdeel van hun introweek. Goed om te zien hoe jong talent al vroeg in hun studie kennismaakt met het bruisende bedrijfsleven van Breda. De studenten kregen een mix van activiteiten aangeboden, verzorgd door >
Er komt een nieuw stadsbreed event in Breda waarbij elektronische muziek, kunst, cultuur en tech in de schijnwerpers worden gezet. Breda verwelkomt deze herfst een gloednieuw event: TURF. Dit stadsbrede event belooft een dynamische mix van kunst, cultuur, muziek en technologische verrassingen, met als doel om de creatieve voedingsbodem van de stad op de kaart >