Triple O Campus verwelkomt SodaStream

De Triple O Campus in Breda groeit in bedrijvenaantal! We zijn trots om te kunnen meedelen dat het merk SodaStream sinds 1 februari intrek heeft genomen in het Pakhuis. Een mooie naam en ambitieuze organisatie om aan de community toe te voegen. Kadans ging in gesprek met SodaStream over de achtergrond van hun duurzame missie en wat zij graag willen bereiken in de ondernemende en creatieve omgeving van de Triple O Campus.

SodaStream heeft de ambitie om tegen 2025 67 miljard plastic wegwerpflessen wereldwijd te voorkomen. Zij geloven dat zoiets kleins als zelf je bruiswater thuis maken, een enorme verandering in de wereld kan brengen.

Hoe is de missie van SodaStream ontstaan?
“De oorsprong van SodaStream gaat terug naar het jaar 1903, toen het Britse hof George Gilbey, een Londense gin-distilleerder, de opdracht gaf om een toestel te ontwikkelen waarmee je bruiswater kon maken. Hij vond het keukenapparaat uit waarmee je, via een cilinder, koolstofdioxide toevoegt aan water. In 1998 kwam het merk in handen van Israëlische investeerders na de fusie met Soda-Club, een bedrijf dat SodaStream-producten distribueerde in Israël. Vanaf dat moment werd nog meer dan voorheen de nadruk gelegd op duurzaamheid.

Twintig jaar geleden begon SodaStream met de verovering van de Europese markt. Eerst kwamen Duitsland en Scandinavië aan bod. In Nederland is SodaStream sinds 2016 actief. Sinds drie jaar is de PepsiCo-groep eigenaar van SodaStream.”

Vanwaar de keuze voor de Triple O Campus?
“Van oudsher is SodaStream gevestigd in Noord-Brabant, Dongen. Door de snelle groei zijn we deze locatie ontgroeid. In Tilburg is recent een nieuwe logistieke locatie geopend die de Europese markt bedient: Sodastream European Centre of Operations. De BNL organisatie zocht naar een nieuw kantoor in Noord-Brabant waar onze cultuur en waardes tot hun recht komen. Hier op de campus hebben we een prachtlocatie gevonden: een inspirerende en ondernemende omgeving, op steenworp afstand van het bruisende centrum van Breda, goed bereikbaar met het OV en met toekomstige uitbreidingsmogelijkheden, want we hebben grote ambities!”

Wat zien jullie graag ontstaan op de campus, als nieuwe werkplek?
“Een plek waar we samen kunnen werken, kunnen verbinden. Maar ook een plek waar we geïnspireerd worden door jonge, ondernemende en snelgroeiende organisatie om ons heen. Waar we van kunnen leren, maar ook een plek waar eenieder een goede balans kan ervaren, even naar buiten kan voor een frisse neus, een sportieve activiteit op de campus, een inspirerende lezing etc.”

Waar ligt de focus voor SodaStream komend jaar?
“We geloven dat er een enorm potentieel is om SodaStream in Nederland verder te laten groeien. Uit consumentenonderzoek blijkt dat (potentiële) consumenten de combinatie van gebruiksgemak en mooi design enorm waarderen. Om hier goed op in te spelen, hebben we recent een nieuwe range apparaten gelanceerd. ART, een toestel met een heel sterk en strak design. Dit apparaat heeft een unieke hendel in retrostijl die geïnspireerd is op de bier-tap en daardoor een heel ambachtelijke feel geeft. We geloven dat dit de beleving van het zelf bruiswater maken zal optimaliseren. Met DUO kan de consument zowel de glazen flessen als de herbruikbare plastic flessen van SodaStream vullen. De flessen zijn overigens zo vernieuwd dat ze voortaan veilig in de vaatwasmachine kunnen. De TERRA tot slot is zeer eenvoudig in gebruik. Met één drukknop maak je het bruiswater.

Al deze gloednieuwe toestellen zijn uitgerust met de innovatieve Quick Connect cilindertechnologie. Johan Schepers (General Manager Benelux): ”Het onderzoek heeft ons geleerd dat gebruikers het huidige draaisysteem te omslachtig vonden. Daarom investeerden we in een nieuw systeem waarbij één simpele beweging volstaat om de cilinder in het apparaat te klikken”.

Kadans heet SodaStream van harte welkom op de Triple O Campus! We kijken uit naar de verdere groei van SodaStream en nieuwe samenwerkingen op de campus.

Nieuwste berichten

Hoe ziet jouw LinkedIn profiel eruit? Staat alles feitelijk omschreven of houd je ook rekening met waar je doelgroep mogelijk op zoekt? Vanmorgen was er een drukbezochte Meet & Eat over ‘Online & Offline presenteren’. Serge Caljouw van Pointly beschrijft het als outside-in in plaats van inside-out je profiel invullen. Verplaats je in de lezer.Slechts 3% van alle LinkedIn gebruikers >
Op 18 oktober is de uitreiking van de Breda Startup Award aan één van de vijf kansrijke finalisten. Een interview hieronder (BredaNu) met Peter Brouwers op de campus schetst een goed beeld van wat men morgen kan verwachten. Kadans Science Partner is sponsor van Breda Startup. De campus nodigt de winnende partij dan ook graag >